Deutz-Fahr Agrotron X 720 to maszyna stworzona do wymagających zadań. Łączy nowoczesne technologie z wysoką mocą. Ten ciągnik oferuje bogate wyposażenie i dużą wszechstronność. Sprawdzi się w każdym gospodarstwie.

Seria Deutz-Fahr Agrotron X – Wprowadzenie

Seria Agrotron X debiutowała w roku 2006. Produkowano ją do roku 2012. Obejmowała modele X 710 i X 720. Ciągniki te zapewniały dużą moc. Model X 720 osiągał 275 KM. Model X 710 miał moc 250 KM. Seria Agrotron X szybko zdobyła uznanie. Były to maszyny do najcięższych prac.

Dane Techniczne Deutz-Fahr Agrotron X 720

Ciągnik Deutz-Fahr Agrotron X 720 charakteryzuje się imponującymi parametrami. Poniżej przedstawiamy kluczowe dane techniczne. Zostały one zebrane z różnych źródeł. Dane te pokazują możliwości tej maszyny.

Silnik i Jego Możliwości

Sercem ciągnika jest silnik Deutz TCD 2013 L06 4V DCR. Ma on pojemność 7146 cm³. Jest to jednostka sześciocylindrowa. Silnik wykorzystuje technologię Common Rail. Ciśnienie wtrysku sięga 1600 bar. Zapewnia to wysoką wydajność. Maksymalna moc wynosi 275 KM. Osiągana jest przy 2350 obr./min. Silnik generuje moment obrotowy do 1052 Nm. Spełnia normę emisji spalin Tier 3b. Chłodzenie silnika jest cieczą.

Silnik wyposażono w turbosprężarkę i intercooler. System AGRex EGR ogranicza emisję spalin. Silnik zaprojektowano do cichej pracy. W kabinie poziom hałasu wynosi tylko 72,8 dB.

Poniższa infografika przedstawia porównanie mocy modeli X 710 i X 720:

MOC AGROTRON X

Porównanie mocy silników ciągników Deutz-Fahr Agrotron X 710 i X 720.

Przekładnia i Osiągi w Pracy

Ciągnik posiada przekładnię Powershift firmy ZF. Jest to seria 7.300. Oferuje 40 biegów do przodu i 40 do tyłu. Biegi są w pełni zsynchronizowane. Skrzynia ma cztery przełożenia Powershift. Hydrauliczny rewers ułatwia manewrowanie. Ciągnik osiąga prędkość do 50 km/h. Napęd 4×4 jest standardem. Załączanie napędu przedniego jest elektrohydrauliczne. Promień skrętu dla napędu 4WD wynosi 13,5 metra. Przekładnia zawiera hydrokinetyczne turbosprzęgło. Posiada także system automatycznego Powershift (APS).

Układ Hydrauliczny i Udźwig

System hydrauliczny składa się z trzech niezależnych obwodów. Wykorzystuje pompę typu Load Sensing. Wydajność pompy wynosi 120 L/min. Maksymalny udźwig tylnego podnośnika to 10 500 kg. Jest to kategoria TUZ III. Ciągnik ma 8 wyjść hydrauliki zewnętrznej. Sterowanie hydrauliką jest sekwencyjne. Odbywa się poprzez podłokietnik. System EHR (Electronic Hitch Regulation) zapewnia precyzję. Dostępne jest także złącze Power-Beyond.

Wymiary, Masa i Pojemność

Deutz-Fahr Agrotron X 720 ma długość 5268 mm. Szerokość wynosi 2750 mm. Wysokość z kabiną to 3255 mm. Masa własna bez obciążników to 10435 kg. Ciężka konstrukcja jest zaletą. Zapewnia stabilność przy ciężkich pracach. Standardowe opony to 600/65R34 z przodu. Z tyłu montuje się opony 650/65R42. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 585 litrów. Zapewnia to długi czas pracy.

Komfort i Wyposażenie Kabiny

Kabina ciągnika jest oryginalna i wyciszona. Poziom hałasu wewnątrz to 72,8 dBA. Kabina posiada klimatyzację. Zapewnia komfort pracy operatora. Wyposażono ją w pneumatyczne zawieszenie. System oświetlenia jest rozbudowany. Obejmuje dwanaście świateł roboczych. Dostępne są lampy ksenonowe. Oświetlają obszar do 500 m². Operator ma do dyspozycji joystick PowerComS. Infocenter dostarcza kluczowe informacje.

Agrotron X 720 posiada elektronicznie sterowane zawieszenie przedniej osi. Wykorzystuje siłowniki hydrauliczne i amortyzatory azotowe. Zwiększa to komfort jazdy. Poprawia także właściwości trakcyjne.

Opinie Użytkowników i Rynek Wtórny

Ciągniki Deutz-Fahr Agrotron X 720 cieszą się dobrą opinią. Użytkownicy chwalą ich własności trakcyjne. Doceniają także rozkład masy. Średnia ocena w jednym z portali to 7/10. Została ona wystawiona przez 13 użytkowników. Niektórzy użytkownicy wskazują na potencjalną awaryjność. Wspominają gorszą jakość materiałów wnętrza. Opinie o silnikach Deutz są zróżnicowane. Jedni je chwalą, inni krytykują. Na rynku wtórnym ciągniki te są cenione. Uchodzą za mocne i trwałe maszyny.

Modele z dużym przebiegiem (ok. 10 tys. h) kosztują od 150 tys. zł netto. Egzemplarze z mniejszym przebiegiem (ok. 5 tys. h) osiągają ceny do 250 tys. zł. Typowy roczny przebieg wynosi 1500 h. Sezonowe przebiegi mogą sięgać 3-4 tys. h. Minimalny przebieg przy 10 latach użytkowania to 8-10 tys. h.

Części zamienne są powszechnie dostępne w Polsce. Koszty niektórych części są znaczące. Pompa wtryskowa kosztuje około 1400 zł. Wtryskiwacz to wydatek rzędu 1800 zł. Wymiana tarcz hamulcowych kosztuje około 150 zł za sztukę. Wśród ofert na rynku wtórnym znajdują się części. Dostępne są turbosprężarki, chłodnice czy pompy hydrauliczne. Oferty pochodzą od osób prywatnych i firm.

  • Przed zakupem używanego ciągnika, sprawdź stan techniczny.
  • Zwróć uwagę na silnik, przekładnię i układ hydrauliczny.
  • Ostrożność jest wskazana przy ofertach z bardzo niską ceną.
  • Regularna konserwacja zapewnia długą żywotność maszyny.
Ile kosztuje używany ciągnik Deutz-Fahr Agrotron X 720?

Ceny używanych modeli z przebiegiem około 10 tys. godzin zaczynają się od 150 tysięcy złotych netto. Egzemplarze z mniejszym przebiegiem, na przykład 5 tys. godzin, mogą kosztować nawet 250 tysięcy złotych.

Co sprawdzić przed zakupem używanego Agrotrona X 720?

Przed zakupem warto dokładnie sprawdzić stan silnika, przekładni, hamulców i zawieszenia. Ważna jest analiza przebiegu ciągnika oraz historia jego serwisowania. Należy uważać na oferty z podejrzanie niską ceną, mogą wskazywać na ukryte wady.

Historia Marki Deutz-Fahr

Deutz-Fahr to renomowana marka niemiecka. Jej historia sięga roku 1864. Została założona w Kolonii przez Nicolausa Augusta Otto i Eugena Langen. Początkowo firma Deutz AG skupiała się na silnikach. Wynalazła pierwszy silnik spalinowy na świecie. Połączenie firmy Deutz z firmą Fahr nastąpiło w roku 1968. Tak powstała marka Deutz-Fahr. Marka szybko rozszerzyła ofertę. Objęła maszyny rolnicze. Dziś Deutz-Fahr oferuje szeroką gamę produktów. Obejmuje ciągniki i kombajny. Kombajny serii C6000 i C9000 są przykładem. Rolnicy chwalą prostotę obsługi tych maszyn. Doceniają ich niezawodność i komfort pracy.

Prosta obsługa, niezawodność i komfort pracy.

To kombajn, który po prostu robi robotę.

Marka inwestuje w nowoczesne technologie. Rozwija rozwiązania cyfrowe i automatyzację. Stawia na rozwiązania przyjazne dla środowiska. Dostępność części zamiennych w Polsce jest dobra.

Podsumowanie

Deutz-Fahr Agrotron X 720 to uniwersalna maszyna. Jest przeznaczona do najcięższych prac polowych. Wyróżnia się dużą mocą silnika Deutz. Oferuje zaawansowaną przekładnię Powershift ZF. Posiada wydajny układ hydrauliczny. Duży udźwig podnośnika tylnego jest zaletą. Komfort pracy zapewnia wyciszona kabina. Ma ona klimatyzację i pneumatyczne zawieszenie. Bogate wyposażenie podstawowe jest standardem. Szeroki wachlarz opcji dodatkowych pozwala na dopasowanie. Ciągnik ma dobrą reputację na rynku wtórnym. Jest postrzegany jako solidna i trwała maszyna.

Gdzie Dowiedzieć się Więcej?

Więcej informacji o ciągniku można znaleźć na oficjalnej stronie producenta. Warto odwiedzić portale rolnicze. Publikują one dane techniczne i opinie użytkowników. Można tam porównać parametry różnych modeli. Warto też skontaktować się z autoryzowanymi dealerami. Oferują oni broszury i możliwość testowania maszyn w polu.

Zobacz także:

Man 11
Dominik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *