Przyczepy samowyładowcze i samozaładowcze ułatwiają transport materiałów. Pozwalają na szybki rozładunek lub załadunek. Sprawdź, jakie typy przyczep znajdziesz na rynku. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Czym charakteryzują się przyczepy samowyładowcze?

Samowyładowcze zabudowy montuje się na pojazdach. Służą do przewozu różnych ładunków. Główną cechą jest niezależność. Nie potrzebujesz dodatkowego sprzętu do wyładunku. Nie angażujesz też dodatkowego personelu.

Zabudowa działa na zasadzie ruchomej podłogi. Przesuwa ona ładunek na zewnątrz. Wyładunek jest szybszy i bardziej efektywny. Obniża to koszty eksploatacji pojazdu. Korzystanie z tych zabudów oszczędza czas. Redukuje także siłę roboczą.

Są szczególnie przydatne w przewozie materiałów sypkich. Dobrze sprawdzają się też przy dużych towarach. Zabudowy można montować na ciężarówkach. Pasują także do samochodów dostawczych i przyczep. Systemy samowyładowcze często wykorzystują ruchomą podłogę. Innowacyjne technologie wspierają transport. Hydrauliczny system podłogi to przykład takiej technologii. Hydraulicznie unoszona ściana grodziowa także ułatwia pracę.

Jak działa ruchoma podłoga w przyczepie?

Ruchoma podłoga to hydraulicznie napędzany system. Przesuwa on ładunek w naczepie. Ułatwia to załadunek i rozładunek sypkich towarów. Nie wymaga wywrotu skrzyni ładunkowej.

Rodzaje przyczep samowyładowczych

Przyczepy różnią się kształtem i rozmiarem. Mają też różne zastosowania. Przyczepa burtowa ma zdejmowane burty. Używa się jej do materiałów niepakowanych. Przyczepa niskoładowa typu drop deck jest bliżej ziemi. Ma dwupoziomową platformę. Przyczepa niskopodwoziowa przewozi ciężkie ładunki. Transportuje także maszyny budowlane. Rozsuwana platforma pozwala przewieźć dłuższe ładunki. Platformę można po prostu wydłużyć. Przyczepa z odłączaną gęsią szyją ułatwia przewóz. Można nią transportować wyższe i cięższe ładunki. Zapewnia też szybszy rozładunek. Laweta samochodowa służy do transportu pojazdów. Dostępne są wersje jednopoziomowe. Istnieją także wersje dwupoziomowe. Przyczepa z plandeką zabezpiecza ładunek. Umożliwia rozładunek z każdej strony. Przyczepa zamknięta chroni towary. Zabezpiecza je przed warunkami atmosferycznymi. Przyczepy platformowe mają otwarte boki. Umożliwiają rozładunek ze wszystkich stron.

Wywrotki są często używane na placach budowy. Wykorzystuje się je przy pracach budowlanych. Naczepy samowyładowcze mają skrzynie. Wykonane są z trudnościeralnej stali. Zwężająca się stożkowa mulda ułatwia rozładunek. Zmniejsza także opory ruchu. Wszystkie wywrotki mają wytrzymałą ramę. Rama jest ze stali drobnoziarnistej. Charakterystyczna rama jest opatentowana. Ma zaokrąglaną przednią część. Zwiększa to wytrzymałość ramy. Sprzyja równomiernemu rozłożeniu nacisku. Stożkowa mulda zmniejsza opór aerodynamiczny. Obniża także zużycie paliwa.

Przyczepy samowyładowcze w praktyce – Przegląd modeli i marek

Na rynku dostępnych jest wiele modeli. Różnią się parametrami i przeznaczeniem. Przyczepy samowyładowcze produkuje wiele marek. Wśród nich znajdziesz Fliegl i Wiola. Popularne są także Avant i Schuitemaker. Warto wymienić też Riedler i ALHYCO. Pojemność ładunkowa SCHUITEMAKER to około 26 m³. Przyczepa samowyładowcza Riedler to kolejny przykład. Przyczepa samowyładowcza ALHYCO także jest dostępna. Rok produkcji przyczepy samowyładowczej może być różny. Spotkasz modele z 1998 roku i nowsze. Ładowność przyczepy może wynosić 10 ton. Masa własna przyczepy to na przykład 6710 kg. Ładowność przyczepy może dochodzić do 17290 kg. Wysokość burtu wynosi często 1 metr. Długość przyczepy to na przykład 5 metrów.

Przyczepy Wiola Kiper

Seria przyczep hamowanych samowyładowczych Wiola obejmuje różne modele. Kiper 1.3H1, Kiper 1.5H1 to mniejsze wersje. Kiper 2.7H2 i Kiper 3.5H2 to większe modele. Przyczepa typu Kiper służy do transportu materiałów sypkich. Możliwy jest samo rozładunek na trzy strony. Rama jest otworowana i przetłaczana. Wykonano ją ze stali Domex 420. Podłoga jest ze sklejki wodoodpornej. Jest także antypoślizgowa. Ma grubość 15 mm. Dodatkowo pokryto ją blachą 1 mm. Rama górna jest uchylna. Używa się do tego siłownika hydraulicznego. Pompa ręczna wspomaga ten proces. Dopuszczalna masa całkowita może wynosić do 3500 kg. Ładowność sięga do 2500 kg. Wymiary przestrzeni ładunkowej to 3420 x 1920 x 380 mm.

Model Kiper 2.7H2 ma DMC 2700 kg. Posiada osie hamowane. Wymiary to 3420 x 1920 x 380 mm. Masa własna wynosi 880 kg. Kosztuje 28351 zł brutto. Model Kiper 3.5H2 ma DMC 3500 kg. Także ma osie hamowane. Wymiary są takie same: 3420 x 1920 x 380 mm. Masa własna to 1060 kg. Kosztuje 37565 zł brutto. Przyczepy mają 1 lub 2 osie hamowane. Osie mają nośność od 1350 do 1800 kg. Sprzęg to urządzenie najazdowe. Obsługuje DMC 2700–3500 kg. Koła mają rozmiar 13 lub 14 cali. W standardzie jest koło zapasowe. Jest też uchwyt koła zapasowego. Podłoga może być ze sklejki 9 mm lub 12 mm. Do tego dochodzi blacha ocynk 1 mm. Dostępne jest oświetlenie LED. Można wybrać pompę elektryczną i akumulator. Możliwy jest dobór homologacji. Należy ją dopasować do uciągu auta. Dostępne są opcje dodatkowe. Należą do nich plandeka i nadstawka siatkowa. Można też dokupić burty aluminiowe.

Model Koszt (brutto) DMC Masa własna Wymiary przestrzeni ładunkowej
Kiper 2.7H2 28 351 zł 2700 kg 880 kg 3420 x 1920 x 380 mm
Kiper 3.5H2 37 565 zł 3500 kg 1060 kg 3420 x 1920 x 380 mm

Naczepy Fliegl Stone Master

Naczepy samowyładowcze Fliegl Stone Master są bardzo wytrzymałe. Mają skrzynie z trudnościeralnej stali 400 lub 450 HB. Wszystkie wywrotki Fliegl mają mocną ramę. Wykonana jest ze stali drobnoziarnistej. Mulda zwężająca się stożkowo ku przodowi. Nie wystaje poza obrys kabiny ciągnika. Pojemność wywrotek Stone Master to od 25 do 28 m³. Masa własna najlżejszego wariantu wynosi 5400 kg. Zastosowano trudnościeralną stal Hardox 400 HB lub 450 HB. Możliwy jest wybór wersji 2- lub 3-osiowej. Dostępne są hamulce tarczowe lub bębnowe. Rama z zaokrągloną przednią częścią zwiększa wytrzymałość. Sprzyja równomiernemu rozłożeniu nacisku. Stożkowa mulda zmniejsza opór aerodynamiczny. Obniża zużycie paliwa. Wywrotki z muldą z aluminium mają klasę ścieralności 110 HB. Ich pojemność to od 25 do 38 m³ lub 40 do 57 m³. Masa własna wywrotki aluminiowej wynosi do 4000 kg lub do 5300 kg. Fliegl oferuje też wywrotki z izolowaną skrzynią. Służą do transportu asfaltu. Mają pojemność 25–28 m³. Ich masa własna to do 5200 kg.

Uniwersalne naczepy i przyczepy mogą przewozić różne ładunki. Transportują ładunki spaletyzowane i dłużycę. Mogą też dowozić maszyny. Przyczepy serii ZPS mogą mieć dwie lub trzy osie. Przyczepa niskopodłogowa VTS 400 obniża środek ciężkości. Naczepy z systemem mocowania transportują duże elementy. Przykładem są prefabrykaty. Transport dłużycy do 22 metrów możliwy jest. Używa się do tego systemu telesattel. Najlżejsza przyczepa TTS ma osie tandemowe. Jej masa własna to 2380 kg. Ładowność wynosi 8120 kg. Naczepy niskopodłogowe tworzą zestawy. Dopuszczalna masa całkowita to od 21 do 57 ton. Możliwe jest poszerzenie do 3000 mm. Naczepy mogą mieć rozsuwany pokład. Posiadają najazdy mechaniczne lub hydrauliczne. Uchwyty do mocowania ładunku mają nośność od 5 do 10 ton.

FLIEGL WYWROTKI POJEMNOSC

Pojemność wybranych typów wywrotek Fliegl (w m³)

Przyczepy samowyładowcze Avant

Przyczepa samowyładowcza Avant dostępna jest w dwóch wersjach. Jedna ma ładowność 1200 kg. Druga wersja ma ładowność 1800 kg. Przyczepa wyposażona jest w hydrauliczny tylny kiper. Umożliwia on opróżnianie na wszystkie strony. Extra burty są dostępne jako opcja. Pasują do mniejszych ładowarek. Są w standardzie dla większych modeli. Hydraulika pomocnicza dwustronnego działania jest wymagana. Potrzebny jest też hak holowniczy. Montuje się je z tyłu ładowarki. Burtę można całkowicie usunąć. Zapewnia to płaską powierzchnię. Typy przyczep to 1200kg i 1800kg. Wymiary przyczep to szerokość 1125 mm dla 1200kg. Dla 1800kg szerokość to 1350 mm. Długość to 1710 mm dla 1200kg. Dla 1800kg długość to 2240 mm. Rozmiar opon to 23×8,50-12 lub 320/60-12. Wysokość burt to 280 mm lub 560 mm. Modele ładowarek są kompatybilne z przyczepami. Pasują do modeli od 220 do 860i. Kompatybilne są też modele e513 i e527.

AVANT PRZYCZEPY LADOWNOSC

Maksymalna ładowność przyczep Avant (w kg)

Przyczepy samozaładowcze – Czym się różnią?

Przyczepy samozaładowcze to inny typ maszyn. Są dostępne na sprzedaż. Znajdziesz je w serwisie Rolnicy.pl. Kategorie maszyn rolniczych są szerokie. Obejmują agregaty i ciągniki. Wymienić można kombajny i maszyny do zbiorów. Są też maszyny do przetwarzania zbiorów. Dostępne są maszyny uprawowe i opryskiwacze. W tej kategorii znajdziesz przyczepy. Są też systemy nawadniające i nawozy. Oferowana jest odzież ochronna. Dostępne są produkty roślinne i zwierzęce. Można kupić środki ochrony roślin i opakowania. Dostępne jest wyposażenie i inne maszyny. Przyczepy samozaładowcze Deutz-Fahr to jedna z opcji. Krone Titan to kolejna marka. Przyczepa samozbierająca SIP PRP3 jest popularna. Jugosłowiańska SIP PRP3 także występuje. Mengele Law to znane modele. Przyczepa rolnicza Pronar PT612 to polski producent. Kemper Green Trans to specjalistyczny sprzęt. HDS FAO FAR to inny typ maszyny.

Technologie w przyczepach samozaładowczych obejmują wiele elementów. Stosuje się hydrauliczne dyszle. Możliwe jest sterowanie z kabiny ciągnika. Maszyny wyposażone są w systemy dozowania. Posiadają rotory nożowe. Często mają tandem. Wykorzystuje się walce doz

Zobacz także:

Man 11
Dominik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *