Kirowiec to marka potężnych ciągników. Poznaj historię, dane techniczne i cechy charakterystyczne modeli K-700A, K-744R4, K-424 oraz K-8.

Historia marki Kirowiec

Zapoznaj się z początkami produkcji ciągników Kirowiec. Dowiedz się, gdzie i kiedy powstały te maszyny.

Kirovets to znana marka ciągników rolniczych. Powstała w Rosji w 1962 roku. Produkcję rozpoczęto w Petersburgu. Zajęło się tym Petersburgsky Traktorny Zavod. Głównym celem była wysoka wydajność maszyn. Chciano stworzyć różne modele ciągników. Miały one pasować do wielu zastosowań w rolnictwie.

Kirowiec K-700A – Ikona Pola

Szczegółowe dane techniczne i cechy modelu K-700A. Dowiedz się, co wyróżnia ten ciągnik.

Kirowiec K-700 to legenda radzieckiej inżynierii. Ciągnik zadebiutował w latach 60. XX wieku. Był potężny, wytrzymały i wszechstronny. Lata budowy modelu K-700 to 1962-1975. Produkcję modelu K-700 zakończono w 2002 roku. Do 2018 roku wyprodukowano ponad 470 000 ciągników Kirovets. Na bazie konstrukcji K-700 powstało 17 typów pojazdów. Służyły jako pojazdy drogowe i specjalistyczne. Ciągnik Kirowiec K-700A to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli. Był produkowany w Związku Radzieckim i Rosji. Przeznaczono go do dużych gospodarstw rolnych.

Ciągnik K-700A ma silnik JMZ 238 NB. To diesel V8 o pojemności 14,86 litra. Jego moc wynosi 214,88 KM. Obroty znamionowe silnika to 1700 obr/min. Silnik chłodzony jest cieczą. Wyposażono go w turbo z intercoolerem. Spalanie fabryczne wynosi 231 g/kWh.

Skrzynia przekładniowa jest mechaniczna. Posiada sprzęgła cierne. Ciągnik ma 16 biegów do przodu. Dostępnych jest też 8 biegów wstecznych. Sprzęgło jest półstałe. Posiada elementy gumowe. Układ napędowy to 4WD. Napęd rozdzielany jest na przedni i tylny most. Tylni most ma przekładnię główną. Użyto w niej zębów stożkowych. Przedni most napędowy ma podobną przekładnię główną.

Układ hydrauliczny ma podnośnik z regulacją pływającą. Wydajność pompy to 114,0 dm3/min. Hydraulika zewnętrzna ma 2 szybkozłącza. WOM jest jednostopniowy i niezależny. Ma średnicę 45 mm. Posiada 20 wypustów. Układ kierowniczy jest półramowy. Sterowany jest hydraulicznie. Kąt skrętu wynosi 35°. Hamulce są mechaniczne i bębnowe. Działają pneumatycznie na 4 koła. Układ hamulcowy jest tarczowy.

Wymiary ciągnika K-700A to 6820 mm długości. Jego szerokość wynosi 2850 mm. Wysokość sięga 3685 mm. Ciężar ciągnika zaczyna się od 12850 kg. Waga orientacyjna to około 12,5 tony (12 500 kg). Pojemność zbiornika paliwa to 640 litrów.

bardzo mocna jednostka, zdecydowanie na duże gospodarstwa, bardzo duży zbiornik na paliwo, zasilany olejem napędowym, duży mocny silnik

opłacalność i sprawność oceniamy jako dużą

ta ilość cylindrów zapewnia wyższą kulturę pracy

obroty znamionowe silnika poniżej 2000 obr/min

dobry filtr powietrza

Ciągnik K-700A stosuje się w sektorze rolniczym. Wykorzystuje się go także w leśnictwie. Jest używany w budownictwie i zastosowaniach komunalnych.

KIROWIEC K700A SPECS

Główne parametry techniczne ciągnika Kirowiec K-700A.

Nowsze modele Kirowiec: K-744R4, K-424, K-8

Poznaj ewolucję marki. Zobacz, jakie zmiany wprowadzono w nowszych seriach ciągników Kirowiec, w tym w mocniejszym K-8.

Seria Kirowiec K-7M obejmuje 11 modeli. Ich moc waha się od 300 do 428 KM. Ciągniki te wyposażono w hydrauliczny układ roboczy. Posiada on pompę osiowo-tłokową. Jej wydajność to 180 l/min. Opcjonalnie dostępna jest pompa 250 l/min. Standardowe wyposażenie to trzypunktowe zawieszanie. Ma ono kategorię IV. Wiele modeli K-7M ma silniki krajowe. Są to jednostki YaMZ i TMZ. Dostępne są też silniki zagraniczne, na przykład Mercedes.

Model Kirovets K-744R4 Premium to ciągnik o mocy 428 KM. Wyposażono go w 6-cylindrowy silnik Mercedesa-Benza. Typ silnika to Mercedes-Benz OM460LA.E3A/3. Jego pojemność wynosi 11970 cm3. Rodzaj paliwa to olej napędowy. Ciągnik ma 16 biegów do przodu. Posiada 8 biegów do tyłu. Maksymalna prędkość jazdy to 35 km/h. Wydajność pompy hydraulicznej wynosi 180 L/min. Maksymalny udźwig podnośnika to 8500 kg. Obroty WOM wynoszą 1000/min. Napęd to 4WD. Wymiary K-744R4 Premium to 735 cm długości. Szerokość to 287,5 cm. Wysokość z kabiną wynosi 387,6 cm. Zbiornik paliwa mieści 800 litrów.

Nowy model Kirowiec K-424 otwiera serię K-4. Są to ciągniki 3 i 4 klasy trakcji. Kirovets K-424 to uniwersalny ciągnik rolniczy. Najskuteczniejszy jest w gospodarstwach o powierzchni od 500 do 2000 hektarów. Ciężar operacyjny wynosi 10 300 kg. Nie obejmuje to dodatkowego balastu. Silnik to diesel o mocy 240 KM. Osiąga 2300 obr/min. Moment obrotowy to 900 N•m. Skrzynia biegów jest automatyczna. Posiada elektroniczną komunikację z silnikiem. Osie napędowe mają blokadę mechanizmu różnicowego. Przednia oś jest resorowana. Hamulce są hydrauliczne i tarczowe. Opony to model 23,1R26 F-37. Układ hydrauliczny urządzenia roboczego ma pompę tandemową Bosch. To pompa osiowo-tłokowa 100 cm3. Dodatkowa przekładnia 40 cm3 służy do sterowania. Maksymalna wydajność układu hydraulicznego to 210 l/min. Zużycie przez jedną sekcję zaworu wynosi 95 l/min. Tylny podnośnik ma 4 sekcje hydrauliki. Posiada wolny odpływ. Tylny zaczep to kategoria III. Ma regulację mocy i położenia. Jego nośność to 4000 kg. Kabina jest metalowa i podwójna. Ma wbudowaną ramę ochronną. Jest uszczelniona. Wyposażono ją w ogrzewanie, wentylację i klimatyzację. Wymiary K-424 to 6971 mm długości. Szerokość to 2540 mm. Tor wynosi 1930 mm. Wysokość to 3490 mm. Prześwit to 500 mm. Promień skrętu wynosi 6200 mm. Opcje dodatkowe to przedni spych. Dostępne są obciążniki balastowe. Można zamówić zestaw kół bliźniaczych. Oferowany jest wahadło i przedni podnośnik rolniczy TUZ.

Rosyjski producent planuje model Kirovets K-8. Ma on mieć moc około 600 KM. Będzie wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Pierwsze egzemplarze miały wyjechać w 2021 roku. Seryjna produkcja miała rozpocząć się w 2022 roku. Nowy model K-8 będzie zapewne kosztować więcej niż poprzednicy.

Model Moc silnika Pojemność silnika Wydajność hydrauliki Udźwig podnośnika Zbiornik paliwa
K-744R4 Premium 428 KM 11970 cm3 180 L/min 8500 kg 800 L
K-424 240 KM Diesel 210 l/min 4000 kg (zaczep)
K-8 (planowany) do 600 KM

Spalanie w praktyce – Ile pali Kirowiec K-700A?

Analiza zużycia paliwa w kultowym modelu K-700A. Porównanie danych fabrycznych z praktyką polowych testów.

Zużycie paliwa to kluczowy czynnik ekonomii ciągnika. Dane fabryczne podają spalanie na poziomie 231 g/kWh. W praktyce rolniczej podaje się je w litrach na godzinę lub hektar. Typowe spalanie Kirowca K-700A wynosi od 25 do 35 litrów na godzinę pracy. Zużycie paliwa w Kirovets K700A zbadano podczas orki. Na lekkiej, piaszczystej glebie spalił 18,66 l/ha. Zaorano wtedy 16,88 ha. Zużyto łącznie 315 litrów paliwa. W sumie na dojazdach na pole i z powrotem Kirovets przejechał 32 km.

Zużycie paliwa to jeden z najważniejszych czynników wpływających na ekonomię eksploatacji ciągnika.

w sumie na dojazdach na pole i z powrotem Kirovets przejechał na kołach 32 km.

Przy sprzyjających warunkach na lekkich glebach spalanie może spaść. Udaje mu się zejść nawet poniżej 15 l/ha. Na cięższych glebach zużycie paliwa rośnie. Kirovets bez problemu spali 20, a nawet 25 l/ha. W 2021 roku rolnik miał zużycie 16,4 l/ha. Było to na podstawie danych z AWRSP (obecnie KOWR).

Ile pali Kirowiec K700A podczas orki?

Podczas testu na lekkiej glebie Kirowiec K700A spalił 18,66 litra paliwa na hektar.

Jakie jest typowe spalanie Kirowca K700A na godzinę pracy?

Typowe spalanie Kirowca K700A wynosi od 25 do 35 litrów oleju napędowego na godzinę pracy.

KIROWIEC K700A SPALANIE

Wyniki testu spalania Kirowca K-700A podczas orki.

Modyfikacje i Adaptacje

Przykłady niestandardowych zastosowań i przeróbek ciągników Kirowiec, w tym modyfikacja na napęd 6×6.

Ciągniki Kirowiec są znane z solidnej konstrukcji. Stanowią dobrą bazę do modyfikacji. W standardowej wersji K-700A, mimo potężnego silnika, maszyna mogła tracić przyczepność. Działo się to na trudnych terenach. To główny powód garażowych przeróbek. Manuel Ristau, niemiecki mechanik, dokonał ciekawej modyfikacji. Dodał trzecią oś napędową. Przekształcił ciągnik w wersję 6×6. Inspirację czerpał z filmów w internecie. Przeróbka trwała od poniedziałku do piątku. Pierwsza jazda próbna odbyła się szybko. W wyniku modyfikacji ciągnik lepiej radzi sobie na ciężkich glebach. Zwiększyła się jego stabilność i trakcja. Modyfikacja poprawiła efektywność pracy. Wzmocniła też wytrzymałość sprzętu rolniczego. Stare sowieckie ciągniki są nadal używane w Niemczech. Często poddaje się je modernizacjom. Na bazie konstrukcji Kirowca powstało wiele pojazdów. Dostępnych jest 17 typów maszyn specjalistycznych.

To jak wiadomo – jest głównym powodem garażowych modyfikacji.

To inna maszyna – mówi właściciel Kirowca.

Opinie o takich przeróbkach są różne. Jedna z opinii mówi, że takie rzeczy robi się od lat za wschodnią granicą. Inna opinia podważa sens dodatkowej osi. Zauważa, że ciężar spoczywa na przedniej osi. Przy błocie przód może się zakopać.

Kirowiec na rynku wtórnym i nowe oferty

Gdzie znaleźć ciągniki Kirowiec na sprzedaż? Jakie są orientacyjne ceny używanych i nowych modeli?

Ciągniki Kirovets cieszą się popularnością. Można je znaleźć na rynku wtórnym. Portale takie jak Mascus oferują używane modele. Używane traktory Kirovets pasują do wielu gospodarstw. Sprawdzą się w różnych warunkach polowych. Starsze modele Kirowca są nadal cenione. Ich cena na rynku wtórnym waha się. Typowy koszt używanego K-700A to między 50 000 a 110 000 PLN.

Nowsze modele są dostępne jako nowe. Cena ciągnika Kirovets K742 o mocy 428 KM to 650 tys. zł netto. Nowy model K-8 będzie zapewne kosztować więcej. Warto sprawdzać katalogi rolnicze. AGROspis Katalog gromadzi dane techniczne. Można tam znaleźć informacje o ciągnikach Kirowiec. Inne portale, jak maszynarolnicza.pl, publikują ogłoszenia. Można tam zapytać o cenę. Dostępne są opcje kontaktowe przez e-mail. Możliwe są rozmowy i negocjacje.

Model Orientacyjna cena Status
K-700A 50 000 – 110 000 PLN Używany
K-742 (428 KM) 650 000 zł netto Nowy
K-8 (planowany) Prawdopodobnie wyższa Nowy
  • Sprawdź różne modele Kirovets na sprzedaż w katalogach rolniczych.
  • Użyj filtrów podczas wyszukiwania (rok produkcji, moc, przebieg).
  • Zapytaj o cenę bezpośrednio u sprzedawcy.

Opinie użytkowników i trendy

Co rolnicy myślą o ciągnikach Kirowiec? Jakie są obecne trendy w rozwoju tych maszyn?

Ciągniki Kirowiec mają swoje grono fanów. Model K-744R4 Premium ma wysoką średnią ocenę. Na portalu Rolnicy.pl oceniono go na 9/10. Wzięło w tym udział 12 użytkowników. Wielu docenia starsze modele. Chwalą ich ducha i prostotę. Dźwięk silnika Kirowca jest legendarny. Porównuje się go do dźwięku Bizonów. Maszyna K-700A jest super według użytkowników. Dźwięk silnika robi wrażenie. Stare sprzęty mają wyjątkowego ducha. Dźwięk turbiny i dym z komina są charakterystyczne. K700 to byczek z prawdziwą mocą.

Ocena ogólna: 9/10

Stare sprzęty mają „ducha”

Dźwięk silnika jest wyjątkowy

Sprzęt jest niezawodny, prosty i trwały

Maszyna jest super

Dźwięk robi swoje

Dyskusje o spalaniu też budzą emocje. Pojawiają się pytania o efektywność. Niektórzy wspominają o kopceniu. Sugerują możliwość instalacji LPG. Inni pamiętają czasy PGR-ów. Wspominają o mniejszym zużyciu paliwa wtedy. Jeden z użytkowników jeździł takim ciągnikiem. Twierdzi, że 200 litrów starczało na 8 godzin pracy. Dało się zaorać 20-25 ha.

Czy Wy uważacie, że to dobry wynik?

Jak podkapca na czarno to nie dopala ropy znaczy ma za ciężko.

Można pomyśleć o dołożeniu prostej instalacji LPG dodatek 5% propanu w mieszance znacząco poprawia spalanie i likwiduje kopcenie.

Jak takie traktory w PGR-ach paliły może połowę tego co zostało wlane, druga część napędzała sprzęty okolicznych mieszkańców.

Jeździłem kiedyś czymś takim, 200 litrów na 8 godzin starczało i dało się 20-25 ha nawet zaorać.

Obecne trendy w rolnictwie to wzrost mocy ciągników. Coraz więcej maszyn ma powyżej 400 KM. Zwiększa się znaczenie hydrauliki. Rośnie udźwig maszyn rolniczych. Rozbudowuje się układy hydrauliczne i elektronika. Możliwa jest personalizacja wyposażenia. Klienci dopasowują ciągniki do swoich potrzeb. Stosuje się nowoczesne technologie GPS. Pojawiają się opcje skórzanych wykończeń. Rozwijane są modele z napędem 4×4. Popularne są skrzynie PowerShift. Widać trend garażowych modyfikacji. Rolnicy reanimują stare maszyny. Modernizują starsze modele sprzętu. Zastosowanie układu 6×6 w rolnictwie to jeden z przykładów. Ciągniki Kirowiec są wciąż używane mimo zakończenia produkcji. Stały się symbolem prostoty i funkcjonalności. Cieszą się popularnością na forach internetowych. Wiele osób poszukuje ich na rynku wtórnym. Kanały YouTube i fora branżowe są miejscem wymiany opinii. Nowe modele zyskują na mocy. Zwiększa się komfort operacyjny. Wprowadzane są nowoczesne układy sterowania. Ceny wysokiej klasy maszyn rolniczych rosną. Rozwija się technologia silników i hydrauliki.

Zobacz także:

Man 11
Dominik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *